ANIVERSARY BELOG

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 30 Oktober 2012

Teringat rase nk muntah.. kalau depan mata xtahu la..

kebelakangan ni.. selalu sgt nk muntah.. bila teringat about something..bukan kotor, bkn jijik... tp ntah la.. automatically akan mule rase loya2.. kadang2 bila teringat jadi mcm moody mcm nk bertukar jadi HULK ( pengalaman di KFC semalam..tibe2 aku moody sbb tgk menu KFC yang TU)... fuwwwwww.. stress dan muntah.. hate that.. tp yg peliknye.. aku pasti muntah bila teringat about someone.. and what she did..is that normal if we are stress??

 so aku pun mengGOOGLE la kesan STRESS... ---->


Tanda dan gejala tekanan:
Berikut adalah sebahagian tanda amaran dan gejala tekanan. Semakin banyak anda mengalami tanda-tanda di bawah ini bermaksud semakin teruk tekanan yang anda hadapi.
  1. 1. Gejala kognitif:

  • Masalah ingatan
  • Tidak dapat menumpukan perhatian
  • Hilang pertimbangan
  • Berpandangan negatif
  • Terburu-buru dan ngelabah
  • Merasa bimbang

  1. 2. Gejala fizikal:

  • Badan merasa lenguh dan sakit
  • Cirit atau sembelit
  • Pening kepala, loya
  • Sakit dada, degupan jantung meningkat
  • Hilang nafsu seks
  • Merasa seram-sejuk
  1. 3. Gejala Emosi:

  • Tiada mood
  • Mudah marah atau meradang
  • Mengelabah dan tidak mampu duduk diam
  • Merasa keseorangan dan terasing
  • Murung atau tidak gembira
  1. 4. Gejala tingkahlaku

  • Makan banyak atau kurang
  • Tidur banyak atau kurang
  • Mengasingkan diri
  • Menangguh atau tidak menghiraukan tanggungjawab
  • Mengambil alkohol, rokok atau dadah
  • Tingkahlaku kegusaran (e.g gigit kuku)


APA YANG AKU BOLD TU.. TU LA YANG AKU ALAMI.. yA'Allah..Kasihanilah aku.. aku tahu tapi aku xmampu mengatasinya..;'(


Tiada ulasan:

GOOGLE AGENT