ANIVERSARY BELOG

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 17 Januari 2013

Arghh BUAT HAL LAGIIII


Since i was a kids.. memang semua telah di ATURKAN A-Z oleh my DADDY.. everythings i do PAKSARELA..

hobi memasak... memang ada seni memasak.. nak jadi chef la konon..cita2 aku nak ambik kulinari art.. tapi Daddy asyik cakap.. memasak tu hobi je.. everyone pandai masak.. he means xde mase depan la lau pilih jalan tu.. di suruhnya aku belajar uitm kos computer science & math.. tapi aku fail bnyk paper.. so tukar kos business.. aku dah cakap aku nk tukar kulinari.. but he doesn't listen to me once... try to think positively so aku tempuhi la 3 tahun DIPLOMA IN BUSINESS.. masa dekat U all business yg aku buat & ceburi berkaitan masakan.. COOKING IS MY LIFE.. so cita2 aku lepas habis DIPLOMA.. nk open restoran.. ( tgk..ape2 mesti berkaitan dgn FOOD & COOKING).. terlalu minat..

aku pernah tepilih sebagai top 20 FIRST BLOGGER MASTERCHEF.. dah masuk separuh akhir.. tapi terpaksa tarik diri.. sebabnya daddy xbg join lg.. :'( sedihkan.. dah terpilih.. kawan2 semua bagii semangat2.. but kalau dh Dad sendiri halang.. what can i do..

Married? pernah la sekali, aku mintak nak kawen.. mula2 he agree.. but when the moment comes.. die blh buat2 lupa janji die dengan aku??? owhh mmg from that moment i always said  " he is CAKAP TAK SERUPA BIKIN" aku tak suka lelaki macam ni ANTI tau x..

i know.. all parent want the best for their childs.. but for me they KETERLALUAN.. jangan salahkan aku okay... slow talk dah.. louder talk dah.. tapi both of them ignore what i said.. sedih kan?? i'm 22 years this year.. i'm not stupid, tak cacat, xlurus, xbodoh bahkan TAK GILA.. cukup matang untuk buat keputusan.. my grandmother & grandfather always said i could be  THE PERFECT HOUSEWIFE..

aku pun xtahu.. mybe dugaan bg aku both of my parent terlalu kongkong dan tak memikirkan tekanan mental yang aku alami.. nasib baik ade kawan..yang sudi dengar bebelan aku..

latest story.. aku dah cakap tak payah nk ejas2 keje kt pakar perdana tu.. aku tahu mak bapak mane xnak anak die idup senang.. but bg lah aku ruang bertapak sendiri dalam dunia.. aku ada cita2.. ada matlamat hidup...  aku malu la.. malu dengan dunia.. aritu aku dah cancel interview kat hospital tu..xsampai setengah jam... xberhenti fon aku bunyi.. terpaksa la aku g interview tu sorang2.. even bedak pun aku xpakai.. menitis air mata aku pergi interview.. tergamaknya both of them paksa aku untuk benda yang aku tak suka.. dan aku tahu tak sesuai.. g tempat interview.. 7 JAM AKU TUNGGU JUST UNTUK JAWATAN CASHIER..GAJI 900 ringgit jer.. masuk2 interviewer tanye.. " awak nak ke keje sini? jauh ni lari dari field business yang awak belajar, dah la gaji 900 je ni" stress x aku????? 

soal pangkat pegawai yang bakal kosong tu.. aku tak rasa aku akan dapat pangkat tu.. tak logik la..  340 orang staff kt situ yg dh lame keje semua tunggu nak naik pangkat.. mustahil la aku yg xde pengalaman kerja ni, masuk 3 bulan nk terus naik pangkat jadi pegawai.. ingat ni drama ke ape??? owhhh daddy xpikir ke... tolong la.. even aku dapat pangkat tu dengan cara xelok pun... hidup aku akan susah.. everybody akan persoalkan.. dan aku tak suka nak ambik hak orang lain..

both of them kuat main perasaan.. masa xpasti lg dapat interview.. aku nak bukak business aku.. they bg la green lite yg tak berapa nak green..  bila lesen dah siap, tinggal nak bukak kedai je.. macam2 alasan halang aku bukak business!! why!!!! dah la modal aku xmintak pun.. ade orang nk sponsor.. aku ni tolak tuah tau.. hati dah berbunga2 tp both of them pijak2.. bukan sekali dah banyak kali.. kecewa.. ngerti... kecewa sangat... korang tak boleh kata aku ANAK DERHAKA.. cuba korang kat tempat aku.. korang akan tahu.. how much i suffer just to pretend be a good childs.. jiwa raga aku hancuss... bukan aku tak explain.. letih nak explain.. tapi both of them suka ikot kepala mereka.. so where is my right.. my life i suppose to build with my own effort... :'( 

aku dah letih nak dengar ayat "setiap mak bapak nak yang terbaik untuk anak2, mereka tahu ape yang terbaik" .. korang boleh cakap sebab bukan korang yang lalui.. aku yang sedang memikul beban..

letih sangat nak dengar ayat tu sebab aku rasa aku dah jd mental gara2 mak bapak.... sampaikan 1 tahap aku jadi lost.. xtahu apa yang nk buat dalam hidup.. even my sister said to them lepas solat aku mengaji dan berzikir.. tp my daddy boleh cakap tak percaya apa yang adik cakap.. :"( sedih double sedih..

i WILL DO ANYTHING JUST TO SAVE MY LIFE, MY AMBITION...  1 jer buat aku bertahan, kerana aku fikir.. PERANCANGAN ALLAH ADALAH SEBAIK2 PERANCANGAN.. 

Tiada ulasan:

GOOGLE AGENT